Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden De PodCoach

 

Definities

  1. De PodCoach : T-House Enterprises, gevestigd te Delft onder KvK nr. 73810339.
  2. Klant: degene met wie De PodCoach een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: De PodCoach en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens De PodCoach.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

 

Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van De PodCoach zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen die nadrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

 

Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt De PodCoach zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt De PodCoach slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

 

Producten en Diensten

  1. Voor de dienst Advies, wordt aanvullend een hulplijn aangeboden. De klant heeft als optie om contact op te nemen met De PodCoach in het geval van problemen met zijn podcast. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen tussen partijen, dat de volgende voorwaarden gelden: De klant kan kosteloos deze hulplijn inzetten gedurende de eerste twee maanden na het Advies gesprek met een maximum van 5 momenten. Een moment wordt hier gedefinieerd als binnen een tijdsbestek van 8 uur. De PodCoach zet zich in om gedurende maandag tot en met vrijdag tijdens kantoortijden beschikbaar te zijn voor advies. Aan het advies via de hulplijn kunnen geen rechten worden ontleend.
  2. Voor de dienst Opnames, wordt een dag beschikbaar gesteld voor opnames. Een dag wordt gedefinieerd als een kader van 8 uur exclusief reistijd. Voor de opnamedag wordt er rekening gehouden met 4 uur aan opbouwen, afbouwen en testen. Zodoende wordt er voor deze dienst een maximum van 4 uur beschikbaar gesteld voor opnames.
  3. Indien de opnames, buiten de schuld om van De PodCoach, uitlopen, dan wordt er per extra uur 70 euro in rekening gebracht bij de klant.
  4. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen, geldt er een maximum van twee personen die deelnemen tijdens een (podcast)opname.

 

Prijzen

  1. Alle prijzen die De PodCoach hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief BTW en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die De PodCoach hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan De PodCoach te allen tijde wijzigen.
  3. Partijen komen voor een dienstverlening door De PodCoach een totaalbedrag als vaste prijs overeen.
  4. De PodCoach heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  5. Voorafgaand aan de ingang ervan zal De PodCoach prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  6. De consument heeft het recht om de overeenkomst met De PodCoach op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

 

Betalingen en betalingstermijn

  1. De PodCoach mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. De klant dient de betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat De PodCoach de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  4. De PodCoach behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Annuleren

  1. Kosteloos annuleren voor de diensten Advies en Opnames is mogelijk tot 48 uur voor de overeengekomen datum.
  2. De klant verplicht zich bij annulering binnen 48 uur voor de overeengekomen datum, tot de betaling van 100% van het overeengekomen totaalbedrag exclusief reiskosten.
  3. Indien vooraf geen totaalbedrag is overeengekomen, worden voor de geboekte dienst de prijzen gehanteerd die op de website van de PodCoach bekend zijn gemaakt.

 

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is De PodCoach gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor de handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan De PodCoach.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdelijk betaalt, mag De PodCoach zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van De PodCoach op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door De PodCoach, dan is hij nog steeds verplichting de afgesproken prijs aan De PodCoach te betalen.

 

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan De PodCoach te verrekenen met een vordering op De PodCoach.

 

Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    1. Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    2. Zaken van De PodCoach die bij de klant aanwezig zijn
    3. Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De klant geeft op eerste verzoek van De PodCoach de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor De PodCoach enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

 

 

Uitvoering van de overeenkomst

  1. De PodCoach voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. De PodCoach heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat De PodCoach tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat De PodCoach tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
  6. Indien de gekozen (opname)locatie van de klant eisen stelt die inbreuk maken op de lichamelijke integriteit, dan heeft De PodCoach het recht om de overeenkomst niet uit te voeren. De gemaakte kosten komen voor rekening van de klant.

 

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan De PodCoach.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert De PodCoach de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door De PodCoach redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

 

Vrijwaring

De klant vrijwaart De PodCoach tegen alle aansprakelijkheid van derden die verband houden met de door De PodCoach geleverde producten en/of diensten.

 

Klachten

  1. De klant dient een door De PodCoach geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoek op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant De PodCoach daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen De PodCoach uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat De PodCoach in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat De PodCoach gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan De PodCoach.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling De PodCoach ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als De PodCoach een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan De PodCoach verschuldigd zijn.

 

Aansprakelijkheid De PodCoach

  1. De PodCoach is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien De PodCoach aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. De PodCoach is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien De PodCoach aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van De PodCoach vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer De PodCoach toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door De PodCoach niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan de ontbinding pas plaatsvinden nadat De PodCoach in verzuim is.
  3. De PodCoach heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien De PodCoach kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

 

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van De PodCoach in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan De PodCoach kan worden toegerekend in een van de wil van De PodCoach onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van De PodCoach kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtssituatie worden ook – docht niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor De PodCoach 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat De PodCoach er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. De PodCoach is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

 

Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien na het sluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

 

Wijziging algemene voorwaarden

  1. De PodCoach is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal De PodCoach zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

 

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van De PodCoach.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoal bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden niet of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat De PodCoach bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar De PodCoach is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Opgesteld op 18 april 2022